CoreBreach

Bild des Benutzers meldrian

Ein WipeOut ähnliches Rennspiel.

CoreBreach is THE brand-new futuristic "anti-gravity" racing game with combat-based gameplay.

  • Exciting anti-gravity racing ships from easily maneuverable to rigid but ultra-fast
  • Beautiful, detailed and futuristic race tracks of varying difficulty
  • Different combat weapons incl. the deadly „Zeus Plasma Cannon“
  • career mode with enthralling story-line
  • upgrade ships and weapons with your trophy money
  • unlock bonus tracks by accomplishing special objectives
  • split-screen multiplayer support
  • internet high-scores for global competition
  • time-attack mode for endless challenge
  • support for steering wheels and gamepads
  • create new race tracks or play race tracks other users built

Seit Oktober 2012 ist das Spiel Open Source (MIT) und kann auf Github bezogen werden.

Screenshots und Videos
rettichschnidi
Bild des Benutzers rettichschnidi
Offline
Beigetreten: 13.05.2008
Beiträge: 1410

Soeben angespielt und für unspassig befunden. Habe ich was übersehen oder ist das Spiel einfach extrem, naja, steril? Und ja, die Steuerung ist echt hakelig.

bLack
Bild des Benutzers bLack
Offline
Beigetreten: 13.07.2009
Beiträge: 8

Ich habs so eben auch angespielt, also mit ein gamepad kann mans voll vergessen das hackt bei jeder bewegung mit der tastatur ist es ein bisschen besser.
Die grafik ist ... naja die umgebung ist sehr steril wie gesagt aber dafür die racers sehr bunt.

Mastodon